Voor Rebellious Statement hebben we ons de afgelopen tijd gebogen over het vraagstuk hoe we video en foto kunnen inzetten om het unisex kledingmerk online zichtbaarder te maken. We hebben samen met Caitlin van Rebellious Statement gekeken naar de doelstellingen en een plan gemaakt. Het resultaat: een campagne met een brandfilm, reels en (product)foto’s.
Het doel
Het doel van de nieuwe content is om de doelgroep via social media te bereiken, en de merkwaarden krachtig in beeld te zetten. Om dit doel te behalen hebben we samen gekeken naar Rebellious Statement als bedrijf. Wat doen ze? Wie is de doelgroep? Wat zijn hun interesses en wat spreekt hen aan? Op basis van deze informatie hebben we een plan gemaakt waarin video en foto wordt ingezet via diverse social media zoals Instagram en Tiktok om de doelgroep te bereiken.
De productie
Aan de hand van het doel hebben we de video’s en foto’s geproduceerd. Tijdens de pre-productie fase bereiden we alles voor. We hebben een script voor de brandfilm uitgewerkt, een planning gemaakt en hebben naar passende locaties gezocht waar de opnames plaats konden vinden. Ook denken we vooraf na over welke beelden we willen maken en de stijl van de film.
Tijdens de opnames hebben we op diverse locaties zowel videobeelden als foto’s gemaakt. Op deze manier kunnen alle beelden op social media consistent overkomen, blijft de stijl overal aanwezig krijgt de kijker meer herkenning voor het merk. Door middel van een strakke planning was het mogelijk om dit tegelijkertijd te doen.
In de montage is het ook zeer belangrijk geweest om de stijl goed over te brengen. Door middel van een vlotte montage, vintage kleuren en een sterke voice over hebben we een brandfilm kunnen neerzetten die het beste uit het merk naar voren haalt en de kijker meteen laat zien waar Rebellious Statement voor staat.